Ønsker du å oppdatere kontaktinfoen til styremedlemmer i foreningen din?

Det er opp til hvert medlem å publisere personlige bilder, e-postadresser og telefonnummer til styre- og komitéoversiktene på nett. Dette i kjølvannet av personvernforordningen (GDPR) fra 2018.

Vær gjerne en pådriver for at styremedlemmene oppdaterer infoen sin på foreningens nettside.

Endre e-post og telefonnummer

1. Styreoversikten plukker opp mobilnr. og e-post fra deres arbeidsforhold. Har du endret arbeidssted nylig? For å endre opplysningene over må du gå til Arbeidsforhold for å oppdatere/legge til mobil og e-posten din. Når du har klikket på Arbeidsforhold må du velge "Endre" til høyre på neste bilde som dukker opp. Velg dernest "Endre stilling".
  2. Fyll inn feltene "E-post" og "Telefon".

Kontaktinformasjon - arbeidsforhold

Klikk Lagre helt nederst.

Bilde legger dere inn på følgende måte:

1. Du må ha et bilde av deg selv på PC-en din. Hvis du ikke har et bilde, hent et bilde av deg selv fra en av dine personlige profiler på nettet.
2. Logg deg på med brukernavn og passord i toppmenyen. Har du problemer med å logge deg inn? Ring oss gjerne: 23 10 90 00, tast alternativ 5.
3. Når du har logget inn, klikk på ikonet "Min side" til høyre i toppmenyen. Da skal du få opp dette bildet:

Skjermbilde av Min side

Pekeren (markøren) plasseres dernest på ansiktet. Venstreklikk.

peker-bilde.jpg

4. Nå får du opp dette bildet. Du skal laste opp bildet av deg selv.

Skjermbilde av last opp profilbilde

5. Et nytt vindu åpner seg nå. Du skal finne det bildet av deg som du har lagret på din PC, markere det og klikke "Åpne" eller "Open".

velg-bilde.jpg

6. Nå får du opp bildet ditt i forhåndsvisning. Du skal sette fokuspunkt med sirkelen og trykke "Lagre"

7. Det kan ta litt tid før bildet kommer opp, avhengig av størrelse og format.

endre-profilbilde2.jpg

Slik laster du opp bildet på mobil

Benytt samme prosedyre som på PC. Finn et passende profilbilde som du har på mobilen.

Dersom du opplever at bildet blir endret til liggende bilde, det vil si vrir seg 90 grader, kan du gjøre følgende:

Hvis du bruker IPhone

1. Åpne bildet, trykke på edit, trykk deretter på det høyre ikonet nederst (ser ut som en firkant).
  2. Oppe til venstre hjørnet skal du finne et ikon for å rotere bildet ditt (nummer to).
  3. Lagre eller Done til slutt.
  4. Prøv deretter å laste opp på nytt.