CCBIO får midler fra Thons forskningstiftelse

En rekke priser for nasjonal og internasjonal forskning og undervisning ble utdelt fra Olav Thons forskningsstiftelse 2.mars. Parhestene Lars Akslen og Elisabeth Wik i CCBIO mottok 1,5 millioner kroner til studentaktiv forskning og utveksling. Midlene skal brukes til forskningsstipend over tre år og involvere opphold, kursdeltagelse og nettverksbygging med Harvard.Vi gratulerer!

Thon-midlene (til studentaktiv forskning) er ment å engasjere og rekruttere studenter til forskning og det bygges på et bestående samarbeid mellom CCBIO og forskningsgrupper ved Harvard. Det er aktuelt for forskerlinjestudenter på medisin, men også andre typer studenter som feks masterstudenter. Studentene skal ikke avbryte studiene helt i stipendperioden, men holde forskningen aktiv ved siden av studiene og evt fortsette med PhD senere.

Første mottaker av forskningsstipendiet, Amalie Svanøe, er nylig portrettert på denne siden. Du finner mer om prisutdelingen, forskningen og (helt nederst) om Svanøe   på denne lenken.