Beste påskeegg og beste poster!

Anna Myrmel Sæle fra Haukeland har et pedagogisk gen og overbeviste juryen og salen. Påskeegget om AMLEC i nyre var et av flere interessante og profesjonelt framførte bidrag fra yngre kolleger.Beste poster ble i år presentert av Bjørn Isfoss om en tidligere underkjent celletype i benignt stroma i blære. Ikke minst diskusjonen rundt posteren ved presentasjonen for juryen var spennende, et innslag mange satte pris på i pausene.

Annas presentasjon om angiomyolipom med epiteliale cyster finner du som lenke her.

Bjørn Isfoss, som nå jobber ved Unilabs, presenterte celler i bindevevet i blære. Cellene postuleres å være av betydning for kreftutvikling, men også med potensiale for behandling, da de kan lagre vitamin A. Bjørn har nylig publisert funn av samme celletype i mamma  For abstrakt på posteren, se lenke til programheftet.

Juryen for alle prisene bestod av Elisabeth Wik og Lars Helgeland fra Haukeland og Samer Al-Saad fra Tromsø.

Til høyre jurymedlem Lars i diskusjon med Sabine Leh. Bak sees årsmøtets eldste deltager: tidligere avdelingsoverlege ved Haukeland Andreas Myking og Astrid Børretsen.

Jurymedlem Samer Al-Saad ledet også debatten på årsmøtets første dag.

Til slutt: et fornøyd jurymedlem Elisabeth Wik ved middagen. Elisabeth er også den dynamiske leder av DNPs forskningsutvalg!