"BUP-dager" 2019

Den nye legerollen i BUP - Hvordan utvikler vi rollen i tråd med ny spesialistutdanning og pakkeløp? Vi fordyper oss i Bup-legens rolle når den unge ruser seg og det generelle emnet ruslidelser
Scandic Holmenkollen park hotell
BUP-dagene 2019 arrangeres ved Scandic Holmenkollen park hotell

Tradisjonen har vært at BUP-dagene har vært arrangert av de ulike regionene og stafettpinnen har gått fra det ene helsefortaket til det andre. I år glapp dessverre stafettpinnen og det så mørkt ut for et viktig forum for barne- og ungdomspsykiatere i Norge. Heldigvis kom leder i spesialitetskomiteen Marianne Kveldstad og leder for kvalitetsutvalget i Norsk barne og ungdomspsykiatrisk forening Melanie Ekholdt med et forslag til styret om arrangere et 2 1⁄2 dags kurs 27.-29.05.19 om bl.a. ny spesialistutdanning i Oslo ved Scandic Holmenkollen Park hotell.

I et ekstraordinærtstyremøte 25.01.19 har styret i NBUPF vedtatt at kvalitetsutvalget og spesialitetskomiteen kan få kalle kurset "BUP-dagene" for å få tilfang, men at vi presiserer at årets "BUP-dager" er en noe modifisert versjon. Styret har også vedtatt å flytte de planlagte årsmøteene i LISBUP&NBUPF til 28.05 (dag 2) på ettermiddagen.

Påmelding her: https://beta.legeforeningen.no/kurs/2019/3/33514/#tab1