Program for seminar, årsmøte og workshop

Torsdag 9. og fredag 10. mars er datoer for arrangementene og stedet er Legenes hus i Oslo. Meld deg på i dag!
Legenes hus sett fra skansen. Foto: Legeforeningen

Dag 1 Torsdag 9. mars

09.30-10.00 Registrering

10.00-10.45 Stress, press og psykisk helse blant ungdom: Trender og perspektiver v/Ingunn Eriksen

10.45-11.00 Pause

11.00-11.45 Lek og læring i et nevroperspektiv v/ Charlotte Lunde og Per Brodal

11.45-12.00 Pause

12.00-13.00 Kjønnsinkongruens v/ Anne Wæhre og Elen Røger

13.00-14.00 Lunsj

14.00-16.30 Årsmøte

18.30 Festmiddag

Dag 2 Fredag 10. mars

Arbeidsutvalg - workshop

09.00-09.45 Introduksjon fra NBUPF

09.45-10.00 Pause

10.00-10.45   Fagavdelingen ved Caroline Sølberg Yakubu

11.00-13.00 Arbeidsutvalgsarbeid

13.00-14.00 Lunsj

14.00-15.30 Forts. og plan for fremtidig arbeid og møter

Workshop fredag 10.03.23

Nå går startskuddet for våre arbeidsutvalg!

Denne dagen brukes til workshop for nye arbeidsutvalg. Målet er å få satt i gang gruppene, utarbeidet mandatforslag, drøfte veilederarbeid og faglig formidling til gavn for alle medlemmer.

Gruppene skal virke som nettverksbygging på tvers av helseregioner. Deltakelse i arbeidsutvalg skal være inspirerende og givende. Arbeidsutvalgene får en viktig rolle i vår forening, i kunnskapsheving og i utarbeiding av forslag til konsensus i revideringen av vår veileder.

Vi ser for oss at arbeidsutvalgene hovedsakelig arbeider digitalt med noen IRL møtepunkter. Vi har respekt for at alle har mer enn nok å gjøre. Å få en møteplass og et nettverk vil forhåpentlig gi energi og økt glede for faget.

Under følger forslag til arbeidsgrupper:

• BUP-dagene
  • Etterutdanning for spesialister
  • Psykofarmakologi
  • Nevropsykiatri
  • Spiseforstyrrelser
  • Depresjon/angst/traume
  • Personlighetsproblematikk
  • Akuttpsykiatri
  • Psykiatri for utviklingshemmede / psykiatri i habiliteringsfeltet
  • Kjønnsinkongruens
  • Forskning

Planen med en workshop å etablere arbeidsutvalg innenfor relevante felt der vi i dag ikke har utvalg. Arbeidsutvalgene skal bidra til økt samarbeid, kunnskapsformidling, revidering av BUP-veilederen og ikke minst gi økt kompetanse og fellesskap.

Som det ble formidlet på årsmøtet i september 2022, så er arbeidsutvalg en mulighet for å se om man på sikt kan få til en mer hensiktsmessig utvalgsstruktur. Det betyr ikke at eksisterende utvalg utgår. Imidlertid skal både eksisterende utvalg og de nyetablerte arbeidsutvalgene bidra til kunnskapsformidling og økt kompetanse både innad i eget utvalg/arbeidsutvalg og til resten av medlemmene i NBUPF.

Etter samlingen i mars vil både etablerte utvalg og nye arbeidsutvalg få en prøveperiode på 2 år. Ved aktivt å jobbe med samarbeid, kunnskapsformidling, revidering av BUP-veilederen, økt kompetanse og fellesskap i perioden, vil utvalget deretter kunne søke om å få fortsette som fast utvalg.

De eksisterende utvalgene er selvfølgelig også velkomne til å møtes den 10.3 på Legenes hus, men hovedfokus den 10.3 er å få i gang arbeidsutvalg.

Hvis du har et forslag til et arbeidsutvalg du ønsker å delta i, send oss gjerne en e-post. Du kan også komme med forslag eller melde deg til et arbeidsutvalg når vi møtes.

Viktig!

NBUPF har søkt og fått tildelt begrensede midler slik at vi har anledning til å dekke reise- og oppholdsutgifter for medlemmer som deltar på workshop dag 2 og melder seg inn i arbeidsutvalg. Dette må imidlertid avklares på forhånd, send forespørsel på e-post til nbupf@nbupf.legeforeningen.no innen 18.02.23.

Seminaret er gratis, men reise og opphold dekkes ikke via fond 3.