26. juni 2018

Opprop fra International Pediatric Association om USAs behandling av barn i migrantfamilier

International Pediatric Association har laget et opprop om amerikanske myndigheters atskillelse og arrestasjon av barn i migrantfamilier
26. juni 2018

Hvordan bruke hypnose

Norsk psykologforening har laget en video om hvordan bruke hypnose hos barn og unge.
06. juni 2018

Norsk standard for barneovervåking ligger nå på nett

Nå ligger den nye norske standarden for barneovervåking under helsebiblioteket.
30. mai 2018

Frokostseminar: Undersøkelse av dødsstedet ved plutselig og uventet barnedød

Siden 2010 har det vært en ordning med frivillig undersøkelse av dødsstedet ved plutselig og uventet død hos barn under 4 år. 7. juni lanseres en rapport om ordningen.
16. mai 2018

Nytt forslag til protokoll for CMV screening av barn som ikke passerer hørselscreening

Det er laget nytt forslag til protokoll for CMV screening av barn som ikke passerer eller lar seg teste med hørselsscreening i nyfødtperioden.
25. april 2018

Norsk barnelegeforening reagerer på markedsføring av barneforsikringer

- Barneforsikringer er for friske barn - de som trenger slike forsikringer minst av alle sier barnelegeforeningen i en artikkel i Aftenposten
16. mars 2018

Kronikk: Speedbarsel - ikke til beste for mor og barn

"Jordmorforeningen, barnelegene og politikere har ytret bekymring om stadig kortere barselopphold på sykehus" skriver representanter for barnelegeforeningen i en kronikk i dagsavisen.
11. mars 2018

Vil du jobbe for leger uten grenser?

Leger Uten Grenser trenger flere barneleger i felt. Å jobbe i felt er utfordrende, men en givende opplevelse.
11. februar 2018

Kurs - Primære og sekundære hypersomnier

Norsk forening for søvnmedisin (NOSM) arrangerer i samarbeid med den norske legeforening kurs i primære og sekundære hypersomnier: Utredning og behandling, 12-13 april i Stavanger.

Side 2 av 3