Norsk forening for allmennmedisin

Triagering og selvhjelp

Mange etterlyser enkle triagerings og selvhjelpsløsninger på nett som vil forbedre muligheten for at vi bruker tiden riktig og sikre riktig håndtering av smittsomme. Fastlegekontor og legevakter får mange henvendelser om spørsmål som kan avklares gjennom slike verktøy. Eksempelvis hvem som skal ha test.
17. mars 2020
Koronasjekk logo

Myndighetene arbeider med en løsning. I påvente av denne løsningen vil vi gjøre oppmerksom på coronasjekken. Den holdes kontinuerlig oppdatert og utviklerne opplyser at de vil legge den ned om de ikke klarer å holde den oppdatert. Vi er trygge på at denne følger myndighetenes anbefalinger.

Initiativet kommer fra allmennlege Nils Christian Tvedt Karlsen og infeksjonsmedisiner PhD Sigve Holmen, som understreker at dette er et lagarbeid i hele deres fag- og programmeringsteam.

Du kan eksempelvis legge den på kontorets hjemmeside slik at pasientene finner den der – eller på andre akutelle sidet

Forslag til tekst:
Lurer du på hva du skal gjøre nå
Ta koronasjekken https://koronasjekk.no/check

For raskt å få mer informasjon om covid19 – sjekk i tillegg til fhi.no https://www.skilnet.no/covid-19/