Julebrev

Se også EADV Julebrev 2019 vedlagt her

Til alle medlemmer av NFDV,

Vi går mot slutten av året, og det er på plass med en kort oppsummering fra det nye styret som tiltrådte den 1/9.

Vil begynne å takke Petter Gjersvik for sitt flotte arbeid med å lede foreningen i flere år, samt takke de andre avtroppende medlemmene fra styret for deres innsats.

Under året som har gått, kan vi se tilbake på enda en vellykket nordisk kongress.

Denne gang i Gøteborg i regi av NDA (Nordic Dermatology Association) og det Svenska Dermatologiska sällskapet. Vi hadde derfor ikke noe vanlig årsmøte men holdt generalforsamlingen der.

De to seneste nordiske kongressene har holdt et høyt faglig nivå, og er en utmerket arena for å styrke norsk dermatologi sammen med våre nordiske kolleger.

Videre takket være utmerket innsats fra Alexander Stefou og resten av kurskomiteens medlemmer, kan vi se tilbake på et veldig bra høstmøte ved Ullevål Thon nå i okt/nov, og vi gleder oss til årsmøte kurset.

Under året som har gått har det ellers vært mye fokus og arbeid rundt de nye reglene for spesialist utdannelsen av LIS.

Vil takke avtroppende medlemmer fra spesialistkomiteen med Øystein Grimstad i spissen for enestående arbeid, og ønsker videre Sonali Rathour Hansen, sammen med den nye komiteen, lykke til med videre arbeid.

Vi har også vokst internasjonalt, og får nå to styremedlemmer i EADV.

Thrasivoulos Tzellos har gjort et strålende arbeid og for alle som er interesserte i f eks webminars eller kurser så påminner vi om et bredt utvalg i regi av EADV.

Det ligger et julebrev fra Tzellos vedlagt med informasjon om ulike kurser og om søknader om stipend eller scholarship.

2020 blir nok et spennende år der vi allerede i januar kan delta på forskningsseminaret på Gardemoen. Minner igjen om påmelding som har blitt sendt ut tidligere.

NFDV årsmøte blir i Oslo 16-17/4.

EADV spring symposium i Porto 30/4-2/5 samt kongressen 28/10-1/11 i Wien.

Som mange av dere fikk mail om så byttet EADV datoer.

NFDV måtte derfor flytte høstmøtet, som i 2020 blir 24/9-25/9.

Men vi er takknemlige for at det ordnet seg med Meet Thon Ullevål.

Men nå er det tid for å nyte førjulstiden og en velfortjent juleferie.

Styret ønsker alle medlemmer

GOD JUL og GODT NYTT ÅR