Julehilsen 2020

Kjære kolleger!

2020 har vært et utfordrende år for oss alle, både som privatpersoner, men ikke minst som hudleger i landet.

Nå på tampen av året er det på plass med en kort oppsummering fra styret.

Vi kan se tilbake på et hendelsesrikt, men ikke bare positivt år.

Covid-19 har bydd på mange uventede situasjoner. Etter nedlukkingen i mars måtte styret ta en vanskelig beslutning om å avlyse det planlagte årsmøtet i Oslo og flytte generalforsamlingen til høsten.

Dette ble gjort før mye annet ble avlyst, og vi har full forståelse for at det var både uventet og skuffende, men tror at de fleste i etterkant har innsett at det var uunngåelig.

Det var heller ikke en enkelt å kansellere det planlagte høstmøtet og avholde et webinar i stedet.

Våre årlige møter er en viktig arena for landets hudleger både for å mingle med kolleger, men aller viktigst for å oppdatere oss, dele erfaringer og lære av hverandre.

Før webinaret måtte vi forandre hele programmet, og vi vil takke hele kurskomiteen med Alex Stefou som leder, for deres fleksibilitet og videre utmerket arbeid.

Med hensyn til utviklingen av pandemien har vi besluttet at også årets vårmøte blir digitalt. Dagen vil inneholde noen presentasjoner og det arbeides med en praktisk løsning for å avholde generalforsamlingen på en god måte der medlemmene kan være delaktige.

Datoen for vårens møte er fredag 16/4 2021.

Men før det kan vi glede oss til det planlagte forsknings webinaret som avholdes torsdag 7/1 2021 kl 16-18.30.

Vil passe på å takke hele forskningsutvalget for deres flotte innsats og påminner at påmeldingsfristen er 20/12-2020

Meld deg på her.

Slik som mye annet i år så har mange saker blitt lagt på is og utsatt.

Men styret har under året hatt en del kontakt med helsedirektoratet vedrørende skabb epidemien, i tillegg til ulike covid-19 relaterte problemstillinger som har blitt tatt opp i legeforeningen.

Vi jobber også sammen med kreftforeningen på en hudsjekk/hudkreft dag til våren.

Men nå er det tid for å nyte førjulstiden og en velfortjent juleferie.

Vil ønsker dere alle en riktig fredfull god jul og et Covid-19 fritt godt 2021.

Katarina Zak Stangeland

Leder NFDV