Utlysning av stipender fra NFIM og NFMM 2022

Grip årets sjanse til å søke stipende for å komme på vårmøtet i Kristiansand, og for å få midler til å reise, hospitere eller forske.

Kom med forslag til Legeforeningens ærespris innen infeksjonsmedisin! Du kan bestemme hvem det skal bli.
Foto: Colourbox.

Søknadsfrist er 15. april 2022. Sjekk foreningenes hjemmesider for nærmere informasjon under fanen Stipend & priser.

Stipender

• For deg som er lege i spesialisering og som er hovedmedlem av NFIM eller NFMM: Foreningene vil ha spesielt deg med på årets vårmøte. Du kan søke kr. 5 000 som reisestøtte for deltagelse hos din hovedforening.
  • For deg som er spesialist eller lege i spesialisering og som er hovedmedlem av NFIM eller NFMM: Søk reise- og hospiteringsstipend på henholdsvis kr. 30 000 (NFIM) og kr. 25 000 (NFMM) til opphold i faglig relevante forskningsinstitusjoner, organisasjoner eller fagmiljøer.
  • For deg som er hovedmedlem i NFMM: Søk reisestøtte oppad begrenset til kr. 15 000 for å kunne delta på internasjonalt kurs/kongress/konferanse innen det mikrobiologiske fagområdet der du ikke finner annen finansiering.
  • For deg som er hovedmedlem i NFMM og er i gang med forskningsprosjekt: Søk forskningsstipend på inntil kr. 200 000.

Ærespris

Legeforeningens ærespris skal i år gå til en infeksjonsmedisiner. Personen skal gjennom forskning eller praktisk arbeid ha gjort en betydelig innsats for kartlegging, forebygging, diagnostikk og/eller behandling av infeksjonssykdommer i Norge eller i utlandet.

Alle medlemmer i de to foreningene kan nominere kandidater til prisen. Kom med forslag.

Søknader og forslag

Alle søknader skal sendes leder av pris- og stipendkomitéen Karianne Wiger Gammelsrud: uxriwi [ætt] ous-hf [dått] no

Forslag til Legeforeningens ærespris kan sendes direkte til Ingvild Nordøy: inordoy [ætt] ous-hf [dått] no