NFL presenterer veileder for alvorlig astma

Norsk forening for lungemedisin har gleden av å presentere "Praktisk veileder for alvorlig astma hos voksne.

Store fremskritt innen astmabehandling de senere år har gitt behov for økt kunnskap om alvorlig astma og en felles forståelse i det norske lungemiljøet. NFL opprettet derfor en arbeidsgruppe for alvorlig astma hos voksne som fikk i mandat å utarbeide en praktisk veileder. Forfatterne har lagt ned en imponerende dugnadsinnsats og det er en stor glede å kunne presentere “ Praktisk veileder for alvorlig astma hos voksne ”. Veilederen er etterspurt i det norske lungemiljøet og vil bidra til kvalitetsforbedring og økt pasientsikkerhet ved å sikre høy medisinsk kvalitet, effektiv ressursbruk og lik behandling i Norge, både i sykehus og hos privatpraktiserende spesialister. Du finner veilederen under fanen Fag.