Julehilsen 2020

Til alle medlemmer i NFRAM

Julehilsen desember 2020

Vi har blitt riktig flinke til å jobbe og møtes digitalt i 2020. Julebrevet er alltid digitalt og her er en hilsen fra meg og styret i NFRAM med noen nyheter og et ørlite tilbakeblikk på året som har gått.

I skrivende stund er det 138 godkjente spesialister. Bare ca 10 er godkjent etter et ordinært utdannelsesløp og vi hadde trodd det skulle bli flere søknader i løpet av dette året. 3 grunnkursrekker er gjennomført med til sammen nesten 100 LIS. Det betyr kanskje at ikke alle har fått ferdig nødvendig tjeneste og andre obligatoriske (anbefalte) kurs. Vi gleder oss til mange nye spesialister i året som kommer og heier på dere som er i siste fase av spesialistutdanningen.

Styret i NFRAM og spesialitetskomiteen skal fornye innføringskurset og grunnkursrekken i en mer digital retning slik at deltagerne kan forberede seg ved å følge ulike digitale undervisningspakker med e-læring, filmer og informasjon. Dette startet nokså brått i høst da ett grunnkurs og ett innføringskurs plutselig måtte arrangeres digitalt. Det gikk bra takket være stor innsats og velvilje fra alle «involverte» men den digitale læringen skal selvsagt være godt planlagt og forberedt. Vi jobber med saken 😊

Hjemmesiden vår www.nfram.no har vært preget av omleggingen av Legeforeningens hjemmesider og vi har ikke hatt «tilgang» til å endre på egen hånd, men nå skal dette være i orden og vi kommer til å fornye/forbedre våre hjemmesider i 2021, det er en satsning.

NFRAM-styret 2020 ønsker dere en riktig god jul

Guri Spilhaug, Rune Tore Strøm, Bjørn-Magnus Tunheim Simonsen, Minna Kuoppamäki Hansen, Inger Margrete Hageberg, Unn-Merete Øyan Kalland og Håkon Lundblad Næsheim