Kolposkopikurs

Ingen burde utrede eller behandle cervixdysplasi uten å ha vært på kurs, sier Ameli Tropé, leder for livmorhalskreftprogrammet.
colposcopy

Sett av dato - ny Kolposkopikurset går av stabelen 15.-17. november.

Kurset omfatter kolposkopi, mye praktisk trening, teori om HPV screening og livmorhalskreft, behandling og oppfølging av cervixdysplasi. For LIS og spesialister i gynekologi

Kursansvarlige gynekologer er Ane Cecilie Munk, som har tatt sin PhD om HPV i 2012; Ameli Tropé, som er lege og nå leder for livmorhalskreftprogrammet, og Ingrid Baasland, tidligere overlege ved seksjon for gynekologisk kreft, St. Olavs Hospital, nå gynekolog i hjemmelspraksis og stipendiat ved NTNU vedrørende cervixdysplasi.

Prof. Albert Singer er invitert og vil undervise. Han regnes som pioneren i kolposkopi og er en av de mest kjente personligheter på feltet.

Kurset holdes på DNR og tilbakemeldinger fra tidligere kursdeltakere er gjennomgående svært positive

Detaljert kursprogram vil komme i DNLF kurskatalog.

KURSET ER GODKJENT av EUROPEAN FEDERATIONFOR COLPOSCOPY (EFC)- GODKJENT KURS OG GODKJENT VALGFRITT KURS I FØDSELSHJELP OG KVINNESYKDOMMER, UTDANNING OG ETTERUTDANNING:

Kurset holdes i regi av Oslo Universitetssykehus, Sørlandet Sykehus og Baasland-klinikken.

Påmeldingen har ikke ennå åpnet.