Simulator for vaginale undersøkelser - spørreskjema for å bidra til utviklingen!

I forbindelse med et innovasjonsprosjekt, med støtte fra Helse Nord, er vi i gang med utvikling av en ny simulator for vaginale undersøkelser av gravide og ikke-gravide kvinner, samt enkle gynekologiske prosedyrer.
sh
Foto; Jan Eskil Severinsen

Simulatoren vil ha et betydelig potensial i utdanning av jordmor- og medisinstudenter ved universiteter, demonstrasjon av klinisk undersøkelse og behandling på helsestasjoner, undervisning i gynekologiske praktiske ferdigheter til jordmødre og leger, både i primær- og spesialisthelsetjenesten. Forbedrede praktiske ferdigheter vil kunne redusere ubehag under undersøkelse samt redusere antall vaginale undersøkelser, gi mer entydige vaginale funn, øke tilfredsheten for pasient og behandler, redusere behovet for overføring til spesialistbehandling og redusere utgifter for både pasient og samfunn.

Dine kliniske erfaringer vil være viktige tilbakemeldinger, slik at vi kan utvikle en simulator med optimalisert funksjon for både leger, jordmødre og studenter.

Undersøkelsen tar tre minutter og opplysningene er anonyme og behandles konfidensielt:

Eventuelle spørsmål kan rettes til prosjektleder

Hege.Hansen2@Nordlandssykehuset.no

Takk for ditt bidrag!