Flytte 12 fyrstikker

Youtube/vimeo player..

Flytte 12 fyrstikker (< 4 minutter)

Læringsmål: Bimanuell trening, øye-hånd-koordinasjon, presisjon.

Utstyr: Plate med 2 porter, 12 fyrstikker, 1 kopp, teip. To nåleholdere eller fattetenger.

Startoppstilling: Teip fast platen til underlaget slik at de to portene er vendt mot deg. Legg 12 fyrstikker i en haug øverst til venstre. Start med begge instrumentene synlig i nedre del av feltet.

Utførelse: Løft en fyrstikk, før gjennom venstre port, ta imot med motsatt hånd, før gjennom høyre port og legg i koppen. Gjør det samme med de 11 gjenværende fyrstikkene. Det er lov å bruke underlaget for å vinkle fyrstikken.

Feil: Dersom du mister en fyrstikk løftes den opp igjen med instrumentet som mistet fyrstikken og du fortsetter øvelsen. Faller fyrstikken ut av koppen må den legges på plass i koppen igjen. Dersom fyrstikken knekker, eller faller utenfor rekkevidde eller synsvidde, må øvelsen startes på nytt.

Sert 1 øvelse 2 startoppstilling

Startoppstilling