Medlemsbrev mai

Kjære medlemmer,

1. NAAM5 og 2nd ISAPS symposium

Den 27. og 28. oktober arrangeres The 5th Norwegian American Aesthetic Hybrid Meeting (NAAM5) og 2nd Norway’s ISAPS symposium (International Society for Aesthetic Plastic Surgery) på selskapslokalet Oslo militære samfund i Oslo sentrum.

Early bird frist for påmelding NAAM5/ISAPS er 15 mai, neste frist med redusert pris er 15. august og etter dette er det ordinær pris. Se vedlegg for ytterligere info. Link til påmelding finner du på:

2. Høstmøtet 2023

Fordi NAAM/ISAPS i år arrangeres fredag og lørdag er det bare planlagt høstmøte torsdag 26. oktober pluss en halv dag felles med brystkirurgene på onsdag. Styret synes årets møte er en god anledning til å prøve ut et nytt format for vårt høstmøte og har blitt enige om å avholde årets høstmøte på Oslo militære samfund. Hovedårsakene er både at logistikken rundt høstmøtet er lite tilpasset våre behov og et ønske om å arrangere et møte i et mindre format og i mer egnede lokaler enn Ullevaal Meet kan tilby samt muligheten for samlokalisering med NAAM/ISAPS. Sannsynligvis vil prisen også bli noe rimeligere enn på Ullevaal Meet. Vi kommer tilbake med frister, priser og mer praktisk informasjon etter hvert. Vi vil ha en evaluering av årets høstmøte for å se om dette er et format som bør beholdes eller om det er mer hensiktsmessig å holde neste års møte i samme format som tidligere. Styret tar gjerne mot forslag til tema for symposier/fellesmøter og tips om eksterne foredragsholdere.

3. Non-melanom hudkreft

Vi har vært i kontakt med Norsk forening for allmennmedisin og Norsk forening for dermatologi og venerologi som begge er interesserte i å samarbeide om å videreutvikle vår veileder for non-melanom hudkreft. Det er søkt legeforeningens kvalitetsfond om midler til dette arbeidet. Som tidligere - send gjerne tilbakemelding på veilederen til arbeidsgruppen ved Henrik Løvendahl Svendsen (henrik.lovendahl.svendsen@helse-bergen.no) og Norsk plastikkirurgisk forening.

Veilederen finnes på vår hjemmeside:

Lars Frich

Norsk plastikkirurgisk forening