Om Radforsk

RadForsk er NoRaFos forskningsinstitutt. Formålet er å stimulere til økt og bedre radiologisk og nukleærmedisinsk forskning.

Dette er nedfelt i vedtektene som flere ulike tiltak: stimulere gruppe I og II sykehusene til økt forskningsaktivitet, gi norske radiologer og nukleærmedisinere oppstartshjelp i forskning og søknader til forskning, opprette og vedlikeholde stipendiat- og veiledernettverk, bidra til økt samarbeid mellom universitetssykehusene om forskning, økt kontakt med nasjonale- og internasjonale forskningsinstusjoner, følge opp initiativ fra forskningskomiteen i ESR hvor Radforsk er representert, samt bidra til å sette forskning i fokus på Høstmøtet.

RadForsk har ledet arbeidet med NoRaFos strategi- og handlingsplan for forskning og er ansvarlig for å arrangere kurs om radiologisk forskning godkjent i PhD-utdanningen, sist arrangert i Trondheim i oktober 2021

Styreorganisering per 01.12.2021

Knut Haakon Stensæth