Sensasjonelt malerifunn på årets Pizzakurs

Kurslederne for Buskerud legeforenings etterutdanningskurs for allmennleger, Hans-Gunnar Wear-Hansen og Steinar Fretland var oppglødd etter funnet.
fullsizeoutput_364b

Etterutdanningskurset har de siste 30 år vært arrangert på Drammen sykehus under navnet Pizzakurset. Før det var kalt Drammenskurset. Bildet dere ser er en gave fra deltagerne i ” Det første kurs for praktiserende leger” som ble avholdt på Drammen sykehus i 1963!
I mange år har det hengt ved inngangsdørene til Auditoriet. Har du noen gang tenkt over det!?

Pizzakurset er fortsatt svært populært blant allmennleger i Buskerud som er målgruppen, med nær 60 deltagere i år. Kursledere er Steinar Fretland og Hans-Gunnar Wear-Hansen. Vi spør noen av deltagerne som har deltatt i mange år hva som gjør kurstilbudet så godt. ”Kortreist”, lokalt kurstilbud er bra sier noen. Den god kontakten som blir etablert med den involverte avdelingen på sykehuset fremheves. Det at møtet arrangeres over 4 kvelder på ettermidag/kveldstidtid gjør at man slipper å være borte fra en hektisk praksis. Kurslederne fremhever også det gode samarbeidet de har med PKO ved sykehus som viktig i samarbeidet med de kliniske avdelingene som er faglig ansvarlig for kurset.

Og så var det pizzaen da! Huske å melde deg på til neste år også.

Skilt under maleri Foto: privat

Forelesning Foto: privat