Årets lege Buskerud

Retningslinjer som legges til grunn er:
  • Mottakeren må være medlem av Buskerud legeforening.
  • Mottakeren må ha utmerket seg som tillitsvalgt og/eller gjennom sin faglige virksomhet ha synliggjort legene og legerollen på en positiv måte.
  • Nåværende medlemmer av Buskerud legeforenings styre er ikke aktuelle.
  • Mottakeren bør ha et spesielt “Buskerud/lokalområde i Buskerud-fokus” med hensyn til sitt virke, og være kjent ut over en indre krets.
  • Det er ikke anledning til å foreslå kollega som er i familie med forslagsstiller.

Svært kjente kandidater som også har mottatt andre utmerkelser, er ikke prioritert.

Styret sender ut brev til medlemmene og ber dem om å nominere kandidater med begrunnelse. Begrunnelsen er viktig. Forslag på tidligere nominert kandidat må sendes inn på nytt hvert år med begrunnelse om det er aktuelt.

Styret velger årets lege og begrunnelse utarbeides.

Årets lege blir invitert til årsmøtet og mottar prisen i form av et innrammet litografi. Begrunnelsen blir lest opp og det utarbeides en pressemelding om dette.

Styret Buskerud legeforening