Eldre saker

07. november 2014

Langfeldt årets Finnmarkslege 2014

Erik Langfeldt, fastlege og kommuneoverlege i Nordkapp er tildelt prisen som årets Finnmarkslege 2014. Prisen fikk han overrakt over telefon i går kveld i forbindelse med Finnmark Legeforenings medlemsmøte i Alta.
21. oktober 2014

Viktig helsepolitisk seilas

For åttende gang inviterte lokalforeningene i Midt og Nord sentrale og lokale tillitsvalgte til konferanse på hurtigruta og helsepolitisk debatt til sjøs.
13. juni 2014

Trenger generalistene i utdanningen

Medisinerutdanningen er i dag preget av spesialister som mye underviser i det de selv finner mest spennende. - Vi må lære om de vanlige sykdommene under studiene, ellers vil mange av oss aldri lære det, sa Even Holth Rustad, leder av Norsk medisinerstudentforening på distriktsmedisinsk konferanse i Saltstraumen.
09. april 2014

Helsepolitisk konferanse

14. - 16. oktober blir det spennende helsepolitisk konferanse ombord på MS Finnmarken. Her blir det debatt om rus/psykiatri, unyttig behandling, nasjonal sykehusplan og dennes mulige konsekvenser for Nord-Norge. For å nevne noe.
09. april 2014

Gode debatter på årsmøtet

Årsmøtet i Karasjok i begynnelsen av april hadde godt oppmøte.Framtidas legevaktstruktur i Finnmark og forslag om nedleggelse av abortnemnden i Finnmark var oppe til debatt. Årsmøtekurs var emnekurs i farmakologi.
11. november 2013

Prydz årets Finnmarkslege

Peter Prydz ble 7. november kåret til årets Finnmarkslege. Prisen består av et skjold og ble høytidelig overlevert under kurset "Hvordan bygge en god lege" hvor Peter var foreleser og medarrangør.
01. november 2013

Medlemsmøte i Kirkenes

I forbindelse med veiledningskurset inviterer Finnmark Legeforening til medlemsmøte på Rica hotell i Kirkenes 7.11. Hit kommer også Anne Grethe Slåtten fra Helsedirektoratet for å orientere om den nye turnusordningen.
18. september 2013

Helsepolitisk mangfold på Hell

En legerolle for fremtiden, forsvarlig arbeidsmiljø, helsefarlig IKT og samhandlingsreformens oppgaveoverføring var blant temaene som ble diskutert da tillitsvalgte fra Nord-Norge og Midt-Norge var samlet til helsepolitisk konferanse på Hell i september.
05. juni 2013

Flott åpningsdag i Alta

Maddji åpnet landsstyremøtet med vakker samisk sang og joik. Fremtidens sykehus var tema for helsepolitisk debatt, og lokal småmat og elvesafari i Sorrisniva ga delegatene en opplevelse for livet.

Side 2 av 5