08. februar 2019

Steinert tar over ALIS-nord

Tidligere fylkeslege i Troms, Svein Steinert er ansatt som prosjektleder i ALIS-nord. Han tar over etter Helen Brandstorp i NSDM som har utviklet prosjektet sammen med Arne Myrland i Bodø kommune. - Drømmejobb, sa Steinert til de som møtte fram på kick off i Tromsø 16. januar.
08. februar 2019

Vi bruker helsekronene feil!

Helse Nord har ansvaret for å etablere og lyse ut private spesialisthjemler. Nordlandssykehuset har sentralisert nesten alle sine subspesialiteter til Bodø, men også de fleste ortopeder, kirurger og medisinere befinner seg der.

Lokalkunnskap bør vektlegges

Medisinstudent og styremedlem i Nordland Legeforening Marie Jørgensen spør i denne kronikken om Nord-Norge er tjent med at foretakene ikke plukker ut LIS1 søkere som ønsker å satse og bli værende i landsdelen.

Marker fastlegedagen 5. desember

I dag er fastlegedagen og alle fastleger i landet har fått tilsendt button som de oppfordres til å bruke for å markere fastlegedagen og stolthet over jobben sin.

Lærte fistelkirurgi av Denis Mukwege

Den 10. desember deles fredsprisen for 2018 ut til Denis Mukwege og IS-offer Nadia Murad. Einar Lande, gynekolog i Sandnessjøen, lærte å operere underlivsfistler da han jobbet sammen med Mukwege i Kongo i 2005.
20. august 2018

Årsmøte i NLF

Nordland Legeforening avholder sitt årsmøte 30. august kl. 16.30 i Litteratursalen på Stormen. Vanlige årsmøtesaker.
15. august 2018

Steinholt ny leder i NLF

I april i år var det lederskifte i Nordland Legeforening. Hedda Soløy Nilsen gikk av, og Margit Steinholt overtok som styreleder. Steinholt har ledet foreningen tidligere, og har også bakgrunn som ,konserntillitsvalgt i Helse Nord og styremedlem i Nordlandssykehuset HF.
14. desember 2017

Ja til PCI i Bodø

Styret i Helse Nord vedtok i dag å etablere PCI-behandling på Nordlandssykehuset med oppstart i 2019. Kun ett av styremedlemmene stemte i mot. Det er ordfører Ida og nestleder Benjamin godt fornøyd med.
12. september 2017

Hedda ny leder i NLF

Som foretakstillitsvalgt på Nordlandssykehuset erfarte Hedda Soløy- Nilsen at kvalitet og pasientsikkerhet henger nøye sammen med gode og trygge arbeidsforhold. Nå skal hun lede Nordland Legeforening frem til våren.

Side 2 av 6