Fakkeltog 8. februar 2022 mot foreliggende sykehusplaner ved OUS og mulig statlig regulering

Kjære kollega! Det blir Fakkeltog mot foreliggende sykehusplaner ved OUS og mulig statlig regulering, i morgen, tirsdag 8. februar – håper du stiller opp! Toget går fra Rådhusplassen (Borggården) kl. 17.00 (møt opp litt før), og arrangementet på Eidsvolls plass, med appeller og musikk, starter ca 17.30.

Reguleringsplanen i Oslo kommune er fortsatt under arbeid. Den interne medvirkningsprosessen ved OUS er satt på en pause, men skal tas opp igjen. Det er derfor viktig å bruke anledningen nå til å vise vårt engasjement.

Planene i Oslo vil påvirke helsetilbudene både lokalt og regionalt. Styrene i Akershus og Oslo legeforening hadde derfor et felles møte om vår bekymring for det fremtidige helsetilbudet. Et av resultatene av møtet ble dette intervjuet.

Sykehusplanene vil påvirke hele helsetjenesten, både 1. og 2. linjetjenesten. Det er derfor viktig at dere kommer, enten dere jobber som fastleger, i kommunen, privat, eller på sykehus.

Se også Facebook arrangement for mer informasjon:

(3) Fakkeltog - for Oslo-sykehusene og lokaldemokratiet | Facebook

Velkommen!