Årsmøteseminar Støtvig Hotel 14. til 15. april 2018

Kjære venner og kollega!Tradisjon tro og 5. året på rad inviterer Østfold Legeforening til Årsmøteseminar lørdag 14. og søndag 15. april 2018, Støtvig hotel, Larkollen.Nå er konseptet kjent og mange har deltatt flere år.
Støtvig_Hotel.JPG

Vi starter med et formelt Årsmøte lørdag formiddag kl 10. Årsmøtepapirene vil bli sendt ut til de påmeldte (og lagt ut på hjemmesiden til øvrige medlemmer etter årsmøtegodkjent referat/årsmelding). I år er det ingen på valg. Saker til årsmøtet kan sendes til styreleder (leder@ostfold.legeforeningen.no) innen 1. mars 2018.

Det blir felles lunsj i vårlige og flotte omgivelser på Støtvig Hotel, deretter går vi over til Årsmøteseminaret der årets tema er Samhandling i legetjenestene - hvordan gjør vi (legene) hverandre gode på tvers av tjenestenivå og kompetanse - til fordel god pasienthelse. Innleder er Reidun Førde, professor v Senter for medisinsik etikk v UiO. Vi følger opp med presentasjoner fra egne østfoldleger som beskriver arbeidshverdagen, samhandlingsutfordringer og tanker rundt "hvor skoen trykker". Vi håper dette legger et godt grunnlag for en god dialog på tvers av alle yrkesforeningene og til gode for alle medlemmer i ØLF. Avslutningsvis har vi lagt inn en ekstra bonus!

Det legges inn en lengre pause med tilgang til gode kollega, sol, strand og spa, før vi igjen samles vi til en bedre treretters middag i hotellets restaurant.

Søndagen starter vi rolig med en lengre frokost. Som tidligere kretser vi rundt temaet medlemskap i Legeforeningen. Vi får besøk av Jorunn Fryjordet, avdelingsdirektør for Samfunnspolitisk avdeling i DNLF - hun vil gi oss innsikt i hvordan Legeforeningen jobber for oss opp i media og mot politikerne. Svært aktuelt i en tid der mange medlemmer uttrykker ønske om en tydligere DNLF i dagens mediabilde.

Søndag formiddag samler vi alle til respektive yrkesforeninger. Dette var en suksess i 2017 som vi må gjenta - aktuelle tema for og om deg som legemedlem. Dagen avsluttes ca kl 12.00

Praktisk info:

Vi har (inntil videre) holdt av 50 rom på hotellet.
- Påmeldingsfrist 1.mars 2018 og må være bindende slik at vi ikke risikerer å betale for rom vi ikke bruker og samtidig lar de som vil, få slippe til.
- Påmelding til oelf@online.no med navn, spesialitet/utdanningsstilling og arbeidssted. Du vil få en bekreftende mail med ytterligere informasjon.

Som i 2017 og for at lokalforeningen skal "gå rundt" økonomisk har vi differensiert påmeldingsavgift:

Egenandel for ikke spesialister kr. 750,-
Egenandel for spesialister kr. 1000,-

Vi ser frem til inspirerende og hyggelig årsmøtehelg med kollegaer fra hele fylket! Velkommen

MVH
Styret i Østfold legeforening