Rogaland legeforening

Lokalforening

Preikestolkurs: Emnekurs i søvn og søvnproblemer 8.-9.9.2017 Fulltallig

Det blir emnekurskurs i søvn og søvnproblemer 8.-9.9.2017 i vakre omgivelser på Preikestolen fjellstue.Kurset er nå fullt og vi har venteliste.
26. januar 2017
Preikestolen fjellstue.PNG

Innhold / målsetting:

Innføring i kunnskap og teorier om søvnfysiologi og døgnrytmeregulering. Ikke-medikamentell behandling av søvnvansker. Den teoretiske bakgrunn for og praktiske applikasjon av lys og lysbehandling ved søvnproblemer, vinterdepresjoner og andre psykiske lidelser. Medikamentell behandling, inkludert melatonin, ved søvnproblemer.

Forelesere:
Professor dr. med. Fred Holsten, Psykiatrisk Institutt, UiB
Professor dr. med. Bjørn Bjorvatn, Institutt for global helse og samfunnsmedisin, UiB
Nasjonal Kompetansetjeneste for Søvnsykdommer, Haukeland sykehus

Godkjenninger:
For spesialitetene allmennmedisin (klinisk emnekurs i psykiatri), psykiatri, nevrologi, indremedisin, rus- og avhengighetsmedisin, lungesykdommer, ØNH-sykdommer, barne- og ungdomspsykiatri med 16timer. Godkjent for spesialiteten arbeidsmedisin med 7 timer.

Se program nedenfor.

Det vil bli lagt opp til fottur til Preikestolen første kursdag og det er nødvendig med klær etter været og godt fottøy.

Påmelding til kurset mottas etter «førstemann til mølla»-prinsippet og effektueres ved betaling innen betalingsfristen.
Det er mulighet for busstransport/offentlig rutebuss tur/retur Tau ferjekai -  Preikestolen fjellstue. Tau ferjekai kan nås med bl.a. ferje fra Bekhuskaien i Stavanger eller hurtigbåt  fra Stavanger båtterminal.

Tid: 8.-9.9.2017
Sted: Preikestolen fjellstue
Pris: Kr. 3.300,- i kursavgift (dobbel kursavgift for annen yrkesgruppe enn leger) + konferansepakke:  kr. 2.420,- for kost og overnatting pr. pers. i enkeltrom/ kr. 2.120,- for kost og overnatting pr. pers. i dobbeltrom. Ledsagerpakker: kr. 1.920,-. (Ved eventuell avmelding etter 30 dager før kursstart blir ingenting refundert.)
Antall deltakere: 30
Påmelding: innen 15.5.17 i skjema nedenfor