Rogaland legeforening

Lokalforening

Preikestolkurs: Emnekurs i villmarksmedisin 28.-30.4.2017

Det blir emnekurskurs i villmarksmedisin 28.-30.4.2017 i vakre omgivelser på Preikestolen fjellstue.Hvis ulykken er ute der en ikke kan få hjelp umiddelbart vil mange tenke at du som lege vet hva som bør gjøres. Er det tilfelle?
4. oktober 2016
Preikestolen fjellstue.PNG

Kurset vil gjøre deg bedre forberedt til det uforutsette mens du har det kjekt i flotte omgivelser. Kurset har bl.a. innlagt  tur til Preikestolen og mulighet for  zip-line.

Kurset er godkjent med 22 poeng som emnekurs/klinisk emnekurs i villmarsksmedisin til videre- og etterutdanningen i allmennspesialiteten. Kurset søkes også godkjent for spesialiteten for Anestesi.

Se program nedenfor.

Det er nødvendig med klær og godt fottøy etter været, liggeunderlag, sovepose (til bruk ved praktiske øvelser), tursekk, vannflaske og termos, samt snacks til turene. Evnt kjemiske hånd/fot varmere og vandrestaver etter ønske.

Påmelding til kurset mottas etter «førstemann til mølla»-prinsippet og effektueres ved betaling innen betalingsfristen. Ved eventuell avmelding etter 30 dager før kursstart blir ingenting refundert.

Det er mulighet for busstransport/offentlig rutebuss tur/retur Tau ferjekai -  Preikestolen fjellstue. Tau ferjekai kan nås med bl.a. ferje fra Bekhuskaien i Stavanger.

Tid: 28.-30.4.2017, kl. 09.15–19.00/08.30-18.00/08.30-16.20
Sted: Preikestolen fjellstue
Pris: Kr. 4.300,- i kursavgift (dobbel kursavgift for annen yrkesgruppe enn leger) + konferansepakke:  kr. 4.120,- for kost og overnatting pr. pers. i enkeltrom/ kr. 3.520,- for kost og overnatting pr. pers. i dobbeltrom. Ledsagerpakker: kr. 3.220,-. (Ved eventuell avmelding etter 30 dager før kursstart blir ingenting refundert.)

Antall deltakere: 27
Påmelding: innen 1. mars 2017 i skjema nedenfor