Konferanse om medisinsk overaktivitet

Velkommen til Konferanse om medisinsk overaktivitet - og lansering av kampanjen: Mer er ikke alltid bedre
Snakkeboble

Tid/sted: 11. november på Folkets Hus, Oslo Kongressenter

Legeforeningen lanserte i 2018 en kampanje mot overdiagnostikk og overbehandling kalt Gjør kloke valg Kloke valg | Gjør kloke valg (legeforeningen.no). Den retter seg både mot fagmiljøene, pasienter og pårørende, og bygger på et globalt konsept, «The Choosing Wisely Initiative». I løpet av de siste årene har stadig flere fagmiljøer i og utenfor Legeforeningen sluttet seg til kampanjen (14 medisinske spesialiteter, i tillegg til tannleger, helsesykepleiere, jordmødre, farmasøyter, optikere, kiropraktorer, fysioterapeuter og radiografer).

Den 11.11.2021 arrangerer Gjør kloke valg en konferanse om medisinsk overaktivitet i Oslo.
Samme dag vil vi markere at startskuddet går for Gjør kloke valgs publikumskampanje. Målet for publikumskampanjen er å nå ut til befolkningen og til pasienter og pårørende, med informasjon om hva overdiagnostikk og overbehandling er, og konsekvensene av medisinsk overaktivitet. Hovedbudskapet vil være "mer er ikke alltid bedre".

Vil du komme på konferanse?

Mer er ikke alltid bedre lanseres, med Trond-Viggo Torgersen i spissen, den 11. november 2021 på konferansen om medisinsk overaktivitet. På konferansen vil vi i tillegg ta opp flere temaer knyttet til overdiagnostikk og overbehandling, inkludert hvilke erfaringer vi har gjort under pandemien om helsetjenester med usikker helsegevinst.

Konferansen er gratis og holdes på Folkets hus, Oslo kongressenter.

Meld deg på her: Konferanse om medisinsk overaktivitet (legeforeningen.no)

Stefán Hjörleifsson, Leder av styringsgruppen Gjør kloke valg
Bente K Johansen , Prosjektleder Gjør kloke valg