Vel overstått årsmøte!

Tillitsvalgspris

Årsmøtet 2021 ble denne gang digitalt og vi var veldig glade for at så mange tok turen innom på zoom.

Vi fikk gleden av å høre major Jens W. Klüver, medisinsk leder i Luftforsvarets 330-skvadron holde et innlegg for oss om redningshelikoptertjenesten nå og inn i fremtiden. Sterke, men også flotte bilder fra operativ tjeneste og et spennende innlegg engasjerte medlemmene.

De nye redningshelikoptrene er store og gir gode arbeidsvilkår for de ansatte med bl.a. større arbeidsområde og bedre lys. Det gir også økt trygghet for pasientene. Helikoptrene er raske og rekker lengre enn de gamle Sea King-helikopter.

De har fått en del media-omtale, fordi testlanding gjort ved St. Olavs hospital viser et enormt lufttrykk når de lander og letter, ja, så voldsomt at både syklister og barnevogner ikke kan transporteres trygt ved siste fase av inn- og utflyging, uten at utbedringer gjøres.

Vi ser allikevel frem til at de nye redningshelikoptrene tas i operativ bruk i løpet av 2022. Redningshelikoptertjenesten er tross alt en tjeneste som betyr så enormt mye for befolkningen.

På årsmøtet delte gikk vi gjennom hva foreningen har arbeidet med i 2021 og til tross for pandemi ble det lagt til rette for møteplasser også digitalt. Økonomien til foreningen er stabil noe som gir rom for å lage arrangement for dere. Vi ønsker å arrangere flere kurs og møter og tar gjerne imot forslag!

På årets årsmøte ble det delt ut pris for fortjenestefullt tillitsvalgtarbeid til Guro Marte Mpote og til Torstein Sakshaug. Gratulerer til dere og takk for god innsats over mange år!

Det ble også gjennomført valg og Lindy Jarosch-von Schweder ble gjenvalgt som leder. Gratulerer og takk for innsatsen så langt. Nina T. Hagen og Torkild Skaar ble også gjenvalgt av årsmøtet og vi ser frem til at de sammen med resten av styret legger til rette for kurs og møteplasser for alle medlemmer i Sør-Trøndelag legeforening.

Årsmøteprotokoll er vedlagt.

Vi ønsker våre medlemmer en fortsatt god sommer!