Velkommen til førjulskafé og bokbad med Kari Løvendahl Mogstad

Å være lege og mor når et barn blir sykt
Om skam; skyld, håp og tro
Bilde av mor og datter

Sør-Trøndelag legeforening inviterer sine medlemmer på førjulscafé!

TID/STED: Mandag 12. desember kl. 19.30 på Sellanraa, Litteraturhuset i Trondheim

I boken Vår vei ut forteller Kari Løvendahl Mogstad, som er fastlege og spesialist i allmennmedisin, om når datteren hennes fikk en spiseforstyrrelse. Mogstad er en erfaren lege og samfunnsdebattant med stor kunnskap om spiseforstyrrelser. Hun ga i 2017 ut boken Kroppsklemma. I boken følger vi både mor og datter gjennom sykdommen og tilfriskningen, og får et innblikk i hvordan en hel familie blir satt på store prøvelser.

Kari ønsker med boken å belyse de pårørendes rolle i en slik sykdom, og forteller også om hvordan det er å være både lege og mor, når en alvorlig sykdom rammer et av barna. I Vår vei ut skriver også Mogstad om spiseforstyrrelser generelt, og gir et godt innblikk i de ulike sykdommene, mytene som er forbundet med dem, og man får gjennom boken økt innsikt i og kunnskap om spiseforstyrrelser, noe som er viktig og relevant for de fleste som jobber som leger.

Kari bokbades av psykiater Solveig Klæbo Reitan.

Vi ønsker hjertelig velkommen til en trivelig kveld med gode kolleger!