Velkommen til vårtreff og årsmøte!

NB! ARRANGEMENTET ER FULLTEGNET!!
Sør-Trøndelag legeforening inviterer til vårtreff og årsmøte med valg for våre medlemmer!

TID/STED: onsdag 24. mai 2023 kl. 18.00 på Rockheim

For å stå på venteliste send mail til: bente.gronnesby@st-legeforening.no
Bilde av Are Sende Osen

Denne gangen har vi vært så heldige å få med oss Are Sende Osen for å fortelle høydepunkter fra suksess-podkasten Kongerekka!

Kongerekka er historia om de gamle norske kongene. Den begynner med Harald Hårfagre, som samla hele Norge til ett rike, på grunn av ei dame. Deretter går det- bokstavelig talt- slag i slag bortetter.

Dette er vår game of thrones- fra virkeligheten!

For historia om de gamle norske kongene har alt Game of Thrones har:

Intriger, sex, brodermord og store slag- bare ikke riktig så mange drager.

Are Sende Osen forteller uhøytidelig, lett og underholdende, men det han sier stemmer.

Kongerekka er blitt utrolig godt mottatt og har nå over 4 millioner nedlastinger. Det har også blitt 2 bøker basert på serien. Osen har holdt foredrag om kongerekka på biblioteker, kulturhus, skoler, eldrehjem, vikingfestivaler, middelalderfestivaler, kulturnetter, Stiklestad, Stortinget og slottet.

For legeforeninga blir det fokus på det medisinske. Da får man høre om hjerneskader, mislykkede drøvelfjerninger, førstehjelp på slagmarken ved hjelp av løksuppe og dårlig folkehelse generelt

For tiden jobber Osen så blekket spruter med 4. og siste sesong som ender med det kongehuset vi har i dag. Da har han tatt for seg over 60 konger, fra Harald Hårfagre som samla landet gjennom makt vold og tvang til dagens konge, Harald 5 som er uten særlig formell makt, men samler landet gjennom ord og handlinger

Kongerekka passer for deg som ikke visste at du er interessert i historie, for deg som er det, og for alle som liker å høre gode historier!

Osen har med noen bøker i kofferten så etter foredraget blir det boksalg og signering av bøkene Kongerekka 1 & 2 som tar utgangspunkt i podkasten.

Program for kvelden:

18.00: Aperitiff og minglemat i vestibylen
19.00: Forrykende fortellinger fra Kongerekka med Are Sende Osen
19.30: Årsmøte med årsmøtesaker og valg
20.30: Middag

Sør-Trøndelag legeforening spanderer aperitiff og mat på våre medlemmer.

Årsmøtepapirer vil bli sendt ut senest 10. mai.

Hjertelig velkommen skal dere være!

Påmelding