Den store revaksinasjonsdagen

26. oktober 2019 arrangeres den store revaksinasjonsdagen på Farmandstredet kjøpesenter!
COLOURBOX1198398
Foto: Colourbox

I det siste året har det i pressen, radio og TV vært mye snakk om revaksinering av voksne.
Rotary har vært helt sentral i arbeidet med bl.a. å utrydde poliovirus fra jordens overflate i over 30 år, sammen med FN, Bill Gates og andre.
Vaksiner som hos alle voksne i Norge anbefales tatt hvert 10. år tas i bare liten grad.
Kikhoste er bl.a. økende blant voksne i Norge i dag, en sykdom som kan gi betydelige komplikasjoner.
For å øke flokkimmuniteten i vårt område har fem Rotaryklubber i Tønsbergområdet i over et halvt år planlagt og arbeidet med å gjennomføre «Den Store Revaksinasjonsdagen», som skal finne sted lørdag den 26. oktober i år.
Sted: Farmandstredet kjøpesenter, 1. etasje, inngang fra Stoltenberggaten
Tiltaket er åpent for alle voksne
Tid: Fra kl. 10 - 18
Vaksine: BoostrixPolio
Pris: Gratis for de 200 første som melder seg, deretter kr. 300.- (selvkost)
Alle blir registrert i SYSVAK.
Vårt initiativ har fått sterk støtte fra Helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet og kommuneoverlegen i Tønsberg.
Vaksinatørene er helsepersonell med mye erfaring.
Sikkerheten er hele tiden ivaretatt, leger er til stede hele tiden.

For Prosjektgruppen, Harald Broch.