Medlemsmøte 21. oktober 2019

Velkommen til medlemsmøte i Vestfold legeforeningTid: Mandag 21. oktober kl 18.00Sted: Quality hotell, Tønsberg
Tema: Hva skriver vi om pasientene?
COLOURBOX10500085

- Hvordan skriver vi, hva kan vi og hva bør vi skrive, i allmennmedisin og  spesialisthelsetjenesten?

Guri Aarseth – allmennlege med avhandling om språk i legeerklæringer ved arbeidsuførhet. Hun vil snakke om hvordan språket i legeerklæringer er og reflektere rundt språket i øvrig journaltekst.
Susanne Prøsch – allmennlege og leder i referansegruppa for EPJ (elektronisk pasientjournal) og elektronisk samhandling.Hun vil snakke om trender innen elektronisk pasientjournal. Styrer teknologene, forskere og ledere
vår dokumentasjon og pålegges vi standardisering? Hva betyr begrepene epikrise, henvisning, dialogmeldinger, rekvisisjon, og ordinasjon? Sklir begrepene ut og blir de tillagt betydninger som får uheldige konsekvenser for pasientsikkerheten? Innsynsmuligheter for pasientene.
Bjørg Klemetsdal – assisterende fylkeslege.Hva sier loven at vi skal journalføre og hva bør vi i praksis gjøre? Når er det ikke godt nok? Pasientenes rett til innsyn i egen journal – både i allmennmedisin og i spesialisthelsetjenesten.

Spørsmål og diskusjon etter alle innleggene.
Vi avslutter kvelden med middagsbuffet.

Påmelding til vestfoldlegeforening@gmail.com

Velkommen!