Medlemsmøte i Vestfold legeforening 05.02.20

Hjertelig velkommen til medlemsmøte 05.02.20 kl. 18.00 på Åsgårdstrand Hotell! Tema: Fysisk aktivitet som en del av den medisinske behandlingen, hva vet vi?
Innledere er Terje Halvorsen og Ole Petter Hjelle.
Jogging i solnedgang. Foto av Tomasz Woźniak på Unsplash
Foto: Tomasz Woźniak på Unsplash

Terje Halvorsen

Terje Halvorsen er spesialist innen fysikalsk medisin og rehabilitering, idrettslege, og har vært sjeflege og administrerende direktør ved Nimi (Norsk idrettsmedisinsk institutt). Han er tidligere direktør for folkehelse i Stamina Group, tidligere landslagslege i Norges Håndballforbund og Norges Fotballforbund. Terje er meget opptatt av temaet fysisk aktivitet og helse, og at mer helsepersonell tar i bruk fysisk aktivitet som forebygging og behandling innen helsevesenet.

Ole Petter Hjelle

Ole Petter Hjelle er fastlege i Åsgårdstrand, hjerneforsker, bestselgende forfatter og profesjonell foredragsholder. Han har en allsidig bakgrunn, blant annet som toppidrettsutøver med NM-gull i maraton og har over 7500 fallskjermhopp under beltet. Ole Petter har vunnet flere priser for sin formidling, blant annet Morgenbladets «fantastiske formidlere» i 2016. Ole Petter er kjent som «treningslegen» etter at han startet en egen mosjonsgruppe hvor han trener med pasientene sine.

Spørsmål og diskusjon etter innleggene.
Vi avslutter kvelden med middagsbuffet ca. kl. 20.00.

Påmelding til vestfoldlegeforening@gmail.com innen 31. januar

Velkommen!