Referat fra årsmøte 27.04.2022

Sted: Hotel Scandic Hell, Stjørdal. 24 medlemmer var til stede.
  1. Godkjennelse av innkalling og dagsorden: Godkjent.
  2. Valg av ordstyrere, referenter og protokollunderskrivere: Ordstyrer Merete Undeland, referent Jack Schjelderup, protokollunderskrivere Ellen Katrine Rud og Amra Delic-Teskeredzic.
  3. Styrets beretning til godkjenning: Godkjent.
  4. Regnskap: 2021 Inntekt 20 100 kr. Utgifter 17 600 kr. Resultat: Overskudd 2 487 kr.
  5. Budsjett for 2022: Totale inntekter 21 000 kr, utgifter 33 000 kr, resultat underskudd 12 000 kr. Budsjett for fagdager 2022: Kostnader 85 500 kr, inntekt 35 x 2 500 = 87 500 kr.
  6. Medlemskontingent fastsettes for 2023: 300 kr (uendret).
  7. Innkomne forslag: Ingen.
  8. Handlingsplan for MNH neste periode: Styremedlem Eva Male Davidsen presenterte planen. I tillegg til det som fremgår av den utsendte handlingsplanen, ble det opplyst at styret vil undersøke om det er mulig og ønskelig å la fagdager bli arrangert som del av planlagt konferanse i nevrohabilitering i Tromsø i mars hvert år fremover og holde årsmøte under dette arrangementet. Davidsen utdypet også omkring foreningens tidligere arbeid med å få godkjent habilitering som
    et kompetanseområde og tanker om hvordan styret ønsker å arbeide med dette videre. Legedekningen innen habilitering er skjev mellom ulike geografiske regioner. Ellen Katrine Rud og Stein Eirik Skåle presenterte foreløpige tanker når det gjelder arbeidet med å lage et 2-årig utdanningsprogram for leger, med digital undervisning. Håpet er at dette skal kunne brukes i forbindelse med utvikling av et kompetanseområde. Planen ble godkjent.
  9. Valg
    - Styre
    - Styreleder for 1 år: Nils Olav Aanonsen ble valgt.
    - 2 styremedlemmer for 2 år: Camilla Eilifsen Midtbu og Bente Lise Arvesen valgt. (Anne Lise Høyland og Eva Male Davidsen ble valgt for 2 år i 2021 og var derfor ikke på valg.)
    - 2 varamedlemmer for 2 år: Svein Eirik Skåle og Mari Wold Henriksen ble valgt.
    - Valgkomité: Merete Undeland valgt for 2 år. Jutta Rummel valgt for 1 år.
    - Revisor: Merete Undeland valgt for 2 år.