NIMF reisestipend til USA

NIMF utlyser reisestipend til American Medical Society for Sports Medicine sin årskonferanse AMSSM Annual Meeting Apr 28 - May 3, 2023 i Phoenix Arizona.
Logo AMSSM

NIMF har inngått et utvekslingssamarbeid med vår «søsterorganisasjon» i USA, American Medical Society for Sports Medicine (AMSSM). NIMF styret utlyser derfor et reisestipend til AMSSM sin årskonferanse (AMSSM Annual Meeting Apr 28 - May 3, 2023 i Phoenix  Arizona.

Det ønskelig at stipendmottager besøker et senter som driver klinikk eller forskning innenfor det særskilte interesseområdet man har. Dette kan skje noen dager før eller etter konferansen. Målet er at ett av våre medlemmer skal få anledning til å utvikle et internasjonalt fagnettverk som kan styrke egen og andres kompetanse innenfor fagfeltet idrettsmedisin og/eller aktivitetsmedisin. Stipendet er på inntil kr 30 000 og skal bidra til å dekke kongressavgift, reise og overnatting. Diett eller kostnader til mat og drikke dekkes ikke av stipendet.

Søknadskriterier: Medlem av NIMF
Hva bør med i søknaden?

• Kort CV
  • Hvilke særskilt interessefelt innenfor klinikk eller forskning på  idrettsmedisin eller fysisk aktivitet man har?
  • Hvorfor man ønsker å utvikle internasjonalt nettverk og samarbeid?
  • Hvilke klinikk/institusjon i USA man ønsker å besøke?
  • Hva blir nytteverdien for egen klinikk/forskning og for fagmiljøet man er en del av lokalt/regionalt?

Mottaker av reisestipendet er forpliktet til å publisere en kort rapport på NIMF sine websider innen 2 måneder etter konferansen og gi et 10-15 minutter innlegg på IMHK samme år.

Søknadsfrist: 30.septemeber 2022.
Søknaden stiles til Styret i NIMF og sendes til sekretariat.nimf@gmail.com