Digital tilgang til Ntmf sin jubileumsboken fra 2002: Mellom Pasient og samfunn.

I år er det 50 år siden foreningen vår navnet Norsk trygdemedisinsk forening! I den anledning er det stas å kunne dele jubileumsboken til Norsk trygdemedisinsk forening, Mellom Pasient og samfunn, som ble utgitt til 50-årsjubileet for foreningen i 2002. God fornøyelse!
Boken Mellom Pasient og samfunn

Les Mellom Pasient og samfunn

Denne boken markerte 50-årsjubileet til Norsk trygdemedisinsk forening, med sju historiske kapitler og fire kapitler om veien fremover. Selve foreningens historie omtales, den trygdemedisinske utvikling, fagoverlegenes plass, kvalitetsutvikling, akademisk trygdemedisin og internasjonalt samarbeid.

I anmeldelsen i tidsskriftet fra 2003 står det videre: "Boken gjennomsyres av den humanistiske innstillingen til trygdelegene og en dyp og vedvarende frustrasjon over trygdemedisinernes rolle i det store trygdemaskineriet. For meg var det overraskende å lese så mye åpen og nærmest besk kritikk av selve trygdesystemet fra kolleger som kjenner det godt fra innsiden. Det må innrømmes at dette gjorde lesingen av boken atskillig mer interessant enn jeg hadde ventet."

Hele anmeldelsen i tidsskriftet kan du lese her