Har du lyst til å delta på IFMSA sin generalforsamling i Rwanda?

1.-7. mars arrangeres generalforsamlingen til IFMSA (International Federation of Medical Students’ Associations) i Kigali, Rwanda. Er du interessert i global helse, menneskerettigheter, utveksling eller internasjonalt arbeid, er dette en mulighet du ikke vil gå glipp av!
Banner om Rwanda

To ganger i året avholder IFMSA sin generalforsamling (GA), og i mars 2020 er møtet lagt til Rwanda. Søknadsprosessen er åpen for alle Nmf sine medlemmer - og frist for å søke deg til delegasjonen er søndag den 17.11.2019, kl. 23:59.

Hva skjer på dette møtet?

Hvis du blir med Nmf til Rwanda får du lære mer om et område av helse du bryr deg om! Du får diskutere spennende utfordringer innenfor medisinsk grunnutdanning, eller viktige temaer innenfor folkehelse og få ideer til hvordan du kan jobbe med disse i Norge. Du får økt innsikt og forståelse for vanskelige menneskerettighetsspørsmål, og mulighet til å sette deg inn i helse som en grunnleggende rettighet! Du kan også lære mer om utveksling, som er en av de mest spennende og morsomme mulighetene vi har som medisinstudenter i Nmf.

I tillegg skal vi diskutere medisinstudentenes internasjonale politikk. Møtet er en super anledning til å bli kjent med medisinstudenter fra hele verden, få nye kontakter og venner, le når dere møtes og gråte når dere må reise fra hverandre.

Her kan du lese om hva som skjedde på augustmøtet i Taiwan.

Viktig informasjon:

I forkant av generalforsamlingen blir det arrangert preGA. Denne forkonferansen gir delegatene mulighet til å fordype seg i et tema gjennom ulike workshops. Dette er en mer faglig del av generalforsamlingen. PreGA arrangeres 26. februar-1. mars 2020. De som velges ut til Nmfs delegasjon til GA får også tilbud om å reise på dette, og registreringsavgiften dekkes.

Egenandel for deltakelse på GA per deltaker vil være på 3500 kr og vil dekke mat, opphold og flyutgifter tur/retur preGA og GA.

Søknadsfrist for å bli med i Nmfs delegasjon til møtet er 17. november kl 23:59.

Søk da vel!

Høres dette interessant ut? Send oss en søknad! Du kommer ikke til å angre!

Søknadsskjemaet finner du her

Ved spørsmål ta kontakt med internasjonalt ansvarlig Åshild Nordbotten og internasjonal assistent Sehee Rim på internasjonalt@medisinstudent.no.

Kort om IFMSA

IFMSA har to generalforsamlinger i året, en i mars og en i august. IFMSA ble stiftet i 1951 og har i dag 136 medlemsorganisasjoner fra 126 ulike land. IFMSA representerer over 1,3 millioner medisinstudenter verden over og er medisinstudentenes felles stemme opp mot organer som FN og WHO. IFMSA jobber innen seks hovedområder, som er organisert i standing committees. Som representant for Nmf får man velge seg ett arbeidsområde en vil jobbe med på GA. IFMSA har følgende arbeidskomiteer:

• Standing Committee on Public Health (SCOPH)
  • Standing Committee on Professional Exchange (SCOPE)
  • Standing Committee on Refugees and Peace (SCORP)
  • Standing Committee on Medical Education (SCOME)
  • Standing Committee on Research Exchange (SCORE)

Mer informasjon om IFMSA finner du her.

Mer informasjon om GA i Rwanda finner du her