Har du lyst til å delta på IFMSA sin generalforsamling på Elfenbenskysten?

1.-7. august arrangeres generalforsamlingen til IFMSA (International Federation of Medical Students’ Associations) I Abidjan, Elfenbenskysten. Er du interessert i global helse, menneskerettigheter og internasjonalt arbeid, er dette en mulighet du ikke vil gå glipp av!
Utlysning IFMSA generalforsamling 2023

Abidjan, Elfenbenskysten. Søknadsprosessen er åpen for alle Nmf sine medlemmer - og frist for å søke deg til delegasjonen er 16. april.

Hva skjer på dette møtet? Hvis du blir med Nmf til Elfenbenskysten får du lære mye mer om et område av helse du bryr deg om! Du får diskutere spennende utfordringer innenfor medisinsk grunnutdanning, eller lære masse om viktige temaer innenfor folkehelse og få ideer til hvordan du kan jobbe med denne i Norge. Du får økt innsikt og forståelse for vanskelige menneskerettighetsspørsmål, og mulighet til å sette deg inn i helse som en grunnleggende rettighet! Du kan lære mye mer om utveksling, som er en av de mest spennende og morsomme mulighetene vi har som medisinstudenter i Nmf.

I tillegg skal vi diskutere medisinstudentenes internasjonale politikk. Møtet er en super anledning til å bli kjent med medisinstudenter fra hele verden, få nye kontakter og venner, le når dere møtes og gråte når dere må reise fra hverandre.

Viktig informasjon:

PreGA er en konferanse før generalforsamlingen. Denne konferansen gir mulighet for delegatene til å fordype seg i et tema gjennom workshops. Dette er en mer faglig intensiv del av GA. PreGA arrangeres 28. juli - 1. august i. De som velges ut i Nmfs delegasjon til GA får også tilbud om å reise på dette, og registreringsavgiften dekkes.

Egenandel per deltaker vil være på 2500 kr og vil dekke mat, opphold og flyutgifter tur/retur preGA og GA.

Søknadsfrist for å bli med i Nmfs delegasjon til møtet er 16. april.

Høres dette interessant ut? Send oss en søknad!

Søknadsskjemaet finner du her: https://forms.gle/NTZLevNa8SqrM28G7

Ved spørsmål ta kontakt med Uswa Malik og May Linn Pedersennmsa-norway@ifmsa.org

Kort om IFMSA:

IFMSA har to generalforsamlinger i året, en i mars og en i august. IFMSA ble stiftet i 1951 og har i dag 140 medlemsorganisasjoner fra 131 ulike land. IFMSA representerer over 1,3 millioner medisinstudenter verden over og er medisinstudentenes felles stemme opp mot organer som FN og WHO. IFMSA jobber innen seks hovedområder, som er organisert i standing committees. Som representant for Nmf får man velge seg ett arbeidsområde en vil jobbe med på GA. IFMSA har følgende arbeidskomiteer:

• Standing Committee on Public Health (SCOPH)
  • Standing Committee on Human Rights and Peace (SCORP)
  • Standing Committee on Medical Education (SCOME)
  • Standing Committee on Sexual & Reproductive rights (SCORA)
  • Standing Committee on Professional Exchange (SCOPE)
  • Standing Committee on Research Exchange (SCORE)

Mer informasjon om IFMSA finner du her: https://ifmsa.org/