Yngre legers forening

Ylf's arbeid

Styret

Yngre legers forening (Ylf) er en yrkesforening i Den norske legeforening (Dnlf). Ylf organiserer leger i spesialisering, legespesialister, leger i vitenskapelige stillinger og stipendiater.
Styremedlemmene i Yngre legers forening. Ingeborg Henriksen (nestleder), Beanca Gottenberg (styremedlem -yngsterepresentant), Kjetil Askim (styremedlem), Oda Sandli(styremedlem), Lars Magnus Aker (styremedlem), Bjørn Ove Ekern Kvavik (direktør), Mikal Hole (redaktør yngreleger.no), Tobias Iveland (styremedlem), Lillan Haugen (styremedlem), Kristin Kornelia Utne (leder) Foto: Michaela Klouda Photography
Fra venstre Ingeborg Henriksen (nestleder), Beanca Gottenberg (styremedlem -yngsterepresentant), Kjetil Askim (styremedlem), Oda Sandli(styremedlem), Lars Magnus Aker (styremedlem), Bjørn Ove Ekern Kvavik (direktør), Mikal Hole (redaktør yngreleger.no), Tobias Iveland (styremedlem), Lillan Haugen (styremedlem), Kristin Kornelia Utne (leder) Foto: Michaela Klouda Photography

Ylf utgjør den nest største foreningen i Dnlf etter Overlegeforeningen. Foreningens organer er landsrådet og styret.  Landsrådet er foreningens øverste organ. Vi ledes av et styre som består av leder og syv styremedlemmer. Styrets leder er også landsrådets leder. Vi har som særskilt oppgave å arbeide for medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår samt medlemmenes faglige interesser. Ylf har også nettsiden yngreleger.no som er et digitalt medlemsmagasin.

Styret

Utne, Kristin Kornelia
Nestleder
Henriksen, Ingeborg
Aker, Lars Magnus
Askim, Kjetil
Grottenberg, Beanca
Haugen, Lillan
Iveland, Tobias
Sandli, Oda Kristine
Haga, Karianne
Mostad, Kari
Ribic, Jasna

Ylf sekretariat

Besøksadresse:
Akersgaten 2, inngang Christiania Torv.

Postadresse:
Postboks 1152 sentrum, 0107 Oslo

Telefax: 23 10 91 50
E-mail: ylf@legeforeningen.no

Sekretariatet

profilbilde
Kristin Kornelia Utne
Charlotte Nielsen Bilde: Legeforeningen
Konsulent
E. Charlotte H. Nielsen
Bjørn Ove Kvavik. Bilde: Legeforeningen
Direktør
Bjørn Ove Ekern Kvavik
Portrettbide av Marthe Sandli. Foto: Marthe Sandli
Rådgiver
Marthe Helene Sandli

Ylfs landsråd

Landsrådet er Ylfs høyeste myndighet. Dette består av styret i Ylf og representanter fra Helseforetakene, de største private ideelle sykehusene (landsrådsrepresentanter), stipendiater, fagmedisinske representanter og yngsterepresentanter valgt etter reglene i Ylfs valginstruks. Institusjonene har en til tre representanter (etter medlemsstørrelse på institusjonene) Styrets leder er landsrådets leder. Landsrådet velger Ylfs styre, vedtar budsjett og bestemmer de overordnede føringene for Ylfs politikk gjennom politisk dokument og punktprogram, og øvrige beslutninger i landsrådet.