Fokus på planlegging og tilrettelegging |
|
09.00 |
Presentasjon av deltakerne og av kurset.
Schei/Kvernenes |
09.20 | Kartlegging av tidligere undervisningserfaringer. |
10.15 | Hva er læring og hvordan skjer det? |
11.00 | Pause. |
11.15 |
Læringsmål som planeggingsverktøy (inkl.
reformulering av medbrakte målbeskrivelser). |
12.00 | Lunsj. |
12.45 | Kurskonsensus (overordnet planlegging av kurs). |
14.15 | Pause. |
14.30 |
Å skape gode rammer for læring (jfr. bruk av tekniske
hjelpemidler - hva og hvordan?) |
15.30 |
Analyse: Hva har skjedd i dag, hva lærer vi som
kursholdere av det? |
Fokus på gjennomføring og underviserrollen |
|
09.00 |
Hovedpunkter fra i går og dagens program.
Schei/Kvernenes |
09.30 | Virkemidler for deltakeraktivisering. |
10.30 | Pause. |
10.45 | Arbeid med medbrakte presentasjoner. |
11.15 | Underviserrollen - identitet og komfortsone. |
12.15 | Lunsj. |
13.00 | Formidlingsteknikker. |
14.30 | Motstand mot endring. |
15.30 |
Oppsummering, evaluering, analyse av
læringseffekter fra begge dager. |
16.00 | Slutt. |