Metanliseringsbegrepet i utviklingsperspektiv, teori og empiri for MBT, klinisk utredning |
|
09.00 | Registrering og kaffe. |
09.30 |
Teori om utviklingen av mentalisering hos barn i
skolealder, tilknytning og mentalisering, vansker med mentalisering og koblinger til forstyrrelser i barndommen. |
11.00 | Pause. |
11.30 | Teori forts. |
13.00 | Lunsj. |
14.00 |
Introduksjon til tidsbegrenset MBT-C; struktur og mål,
terapeutisk holdning og evaluering av barnets mentaliseringskapasitet. |
15.15 | Pause. |
15.30 | Introduksjon til tidsbegrenset MBT-C forts. |
Struktur og kliniske intervensjoner i MBT-C |
|
09.30 |
Nøkkelaspekter ved tidsavgrenset arbeid med MBT-C;
introduksjon av terapeutferdigheter og intervensjoner, kliniske ferdigheter. |
11.00 | Pause. |
11.30 | Kliniske ferdigheter. |
13.00 | Lunsj. |
14.00 | Kliniske ferdigheter. |
15.15 | Pause. |
15.30 | Tema forts. |
Evaluering og mentaliseringsbasert arbeid med barnets omsorgspersoner |
|
09.30 |
Viktigheten av foreldres mentalisering, introduksjon til
evaluering av mentaliseringsferdigheter hos omsorgspersoner. |
11.00 | Pause. |
11.30 | Tema forts. |
13.00 | Lunsj. |
14.00 | Arbeid med foreldre parallelt med barnet i MBT-C. |
15.15 | Pause. |
15.30 | Tema forts. |