05. januar 2024

Ortogeriatrisk vårmøte 2024

FFN Norge arrangerer nok en gang Ortogeriatrisk vårmøte på Oslo Plaza. Et tverrfaglig møte med solid faglig innhold for alle yrkesgrupper som behandler lavenergibrudd-pasientene. Hold av datoen 21.mai, lenke til påmelding finner dere litt lengre ned på siden!
06. desember 2023

Åpent brev til Tannlegeforeningen angående osteoporosebehandling og ONJ

Det er sendt åpent brev til Den norske tannlegeforening (NTF) 23.11.2023 signert Norsk endokrinologisk forening og Norsk revmatologisk forening i samarbeid med Faggruppen for osteoporose og benhelse. Vi ønsker oss bedre kommunikasjon og at tannlegene heller ber pasienten kontakte sin lege før eventuell seponering/pause av osteoporosemedikamenter.
08. juni 2023

FFN Global Congress Oslo Okt 2023

Velkommen til FFN Global Congress i Oslo 3.-6. oktober 2023! Vi håper å se deg sammen med oss på Oslo kongressenter i oktober. Vi kan by på topp forelesere, work-shops, nye forskningsresultater og ikke minst hyggelig samvær med kolleger fra inn- og utland.
06. desember 2021

Kan ortopeder ordne alt som er galt?

Den ideelle ortopediske pasienten har ett konkret problem som kan løses på en times tid på operasjonsstua. Alle liker det sånn. Pasientene er takknemlige. Ortopedene trives. Sykehusdirektører og de som organiserer og finansierer helsevesenet begriper det. Hvis slike pasienter noen gang har dominert vår praksis, er det ikke sånn nå lenger. Eldre med brudd er en stor og viktig pasientgruppe for ortopeder, sykehusene og samfunnet. De trenger god og effektiv bruddbehandling. Men de trenger ofte mye mer enn det - hvis de skal øke sjansen for å overleve, gjenvinne funksjonen og unngå nye brudd.

Stipend for ikke-leger til FFN Global Congress 2022

Høstmøtet 2021

FOB arrangerte et vellykket og godt besøkt symposium under høstmøtet.
13. juni 2020

Nettmøte om bruk av benmarkører i behandling av osteoporose 19. juni klokka 11.30

FFN Norge i samarbeid med Roche AS arrangerer nettmøte med Erik Fink Eriksen, Ida Lund og Lene Solberg. Når skal vi måle benmarkører? Hvordan? Virker behandlingen? Når skal de ha neste dose Aclasta? (Møtet varer ikke mer enn en halvtimes tid og du må gjerne nyte medbragt mat og drikke.) Mer info i vedlegget. Påmelding her: https://app.livestorm.co/roche-diagnostics-1/webmote-praktisk-bruk-av-benmarkorer-i-klinikken
10. februar 2020

Ortogeriatrisk Vårmøte 2020

Suksessen fra 2018 og 2019 skal gjentas!
10. februar 2020

Hoftebruddsymposium NOF2020

Vi arrangerer hoftebruddsymposium under Nordisk Ortopedisk Kongress i Trondheim 13.-15. mai 2020. Meld deg på!

Side 1 av 2