10. desember 2016

Østfold Legeforening med lukket gruppe på FaceBook

Kjære venner Styret i Østfold Legeforening har etablert en lukket gruppe for medlemmer av ØLF på FB. Søk oss opp og be om medlemskap, vi godkjenner fortløpende basert på medlemslistene våre. Lederne for alle yrkesforeningene har administratorrettigheter.
10. desember 2016

Klinisk emnekurs i Gynekologi og Svangerskapsomsorg

I samarbeid med Gynekologisk avdeling SØ og praksiskonsulent Karoline Lund inviterer kurskomiteen i Østfold legeforening til Klinisk emnekurs i gynekologi og svangerskapsomsorg Sted: Quality Hotell Sarpsborg Tid: Fredag 06.01.17 - lørdag 07.01.17
11. oktober 2016

Klinisk emnekurs Nevrologi 18. og 19. november

I samarbeid med Nevrologisk avdeling, SØ og praksiskonsulent Dag Eivind Syverstad inviterer kurskomiteen i Østfold legeforening til Klinisk emnekurs i Nevrologi.
08. oktober 2016

Østfold Legeforening inviterer til Medlemsmøte 18.10.16

Tema; «Ebola, zika, økt migrasjon… Smittevern i Norge i en globalisert verden.» Vi gleder oss til å høre overlege Hans Blystad fra Folkehelseinstituttet berike vår kunnskap om reisemedisin, migrasjonshelse, smitte i en stadig "mindre" verden. Vi og pasientene våre reiser mer enn noen gang - hva har vi med oss på reisen? Vi inviterer til påfølgende middag. Sted; Festiviteten, Sarpsborg Tid; Tirsdag 18.10.16 kl 18.00 Påmelding: oelf@online.no
08. oktober 2016

INVITASJON TIL Idrettsmedisinsk JULESEMINAR

Tid: Fredag 25 november 2016. Sted: Quality Hotel, SARPSBORG Østfold Idrettsmedisinske Forening, ØIMF, har gleden av å invitere deg og dine kolleger til det årlige juleseminaret som avholdes ved Quality Hotel, Sarpsborg. Vi har laget et program som vi håper vil være av interesse for leger, fysioterapeuter, kiropraktorer, osteopater og naprapater. Foredragsholderne kommer også i år fra den "øvre eliten" innen idrettsmedisin. Vi ser fram til at det kommer til nye, unge kolleger, og vi fortsetter derfor med "work shop", i år med undersøkelse av rygg og forebyggende øvelser for hamstringskader.
18. september 2016

Førerkortforskrift fra 1.oktober 2016 - Endringer om Opioider

Ny informasjon fra Helsedirektoratet: Etter innspill fra fagmiljøer som arbeider med smertebehandling, har vi funnet det viktig og riktig å endre ordlyden for praktisk oppfølging ved bruk av opioider i kronisk smertebehandling, § 36 punkt 5 i Vedlegg 1. Det betyr at teksten i Førerkortveilederen ikke er i samsvar med den opplæringen som har blitt gitt på kurs for leger om nye helsekrav.
07. september 2016

Hovedoppgjøret Spekter 2016

Sykehuslegene i Spekterområde er i streik. Akademikerne helse streiker for at legenes arbeidsplaner skal være basert på et kollektivt vern med forsvarlig arbeidsbelastning.
31. august 2016

Østfold Legeforening inviterer til Medlemsmøte 18.10.16

Tradisjon tro ønsker styret i Østfold Legeforening å invitere til medlemsmøte tirsdag 18.oktober 2016 med tema «Ebola, zika, økt migrasjon… Smittevern i Norge i en globalisert verden.»
08. juli 2016

KUPP - Tilbud om kunskapsbaserte oppdateringsvisitter til Fastlegene i Østfold

RELIS Sør-Øst og seksjon for klinisk farmakologi ved Oslo universitetssykehus, skal høsten 2016 tilby kunnskapsbaserte oppdateringsvisitter (KUPP) til fastlegene i alle kommunene i Østfold. TEMA: Antibiotika

Side 1 av 2