Introduksjon av Norsk Spinalkirurgisk Forening.

Norsk Spinalkirurgisk Forening (NSKF) er en forening for spesialister og leger i spesialisering innen ortopedi og nevrokirurgi, som har interesse for spinalkirurgi.

NSFK er en underforening av Norsk Ortopedisk Forening og medlem i Eurospine

Norsk Spinalkirurgisk Forening (NSKF) har som mål å fremme faglig utvikling innen spinalkirurgi i Norge med fokus på å etablere felles undervisning og retningslinjer.

Samtidig ønsker vi å være en inkluderende diskusjonsarena for alle som arbeider med spinalkirurgi i Norge. For å fremme faglig utvikling har NSKF etableret premiering av beste foredrag på Ortopedisk Høstmøte med kr 5000.

NSKF samarbeider med den svenske ryggkirurgiske foreningen som arrangerer «Brainstorm» kongress i Stöten i Sälenfjällen hvert år i mars måned. «Brainstorm» kongressen gir mulighet for både faglig påfyll av aktuelle temaer innen spinalkirurgi og et godt bekjentskap innen fagmiljøet. I 2023 arrangerte NSFK «Brainstorm» for skandinaviske spinalkirurger. I 2024 er den svenske ryggkirurgiske foreningen ansvarlig for arrangementet, før NSKF igjen har ansvaret i 2025.

Hvis du ikke finner det du lurer på, ta gjerne kontakt med oss på mail Norskspinalkirurgiskforening@gmail.com.