20. november 2017

Tilbyr løsning i sykehuskonflikten

For å skape ro i sykehusene, har Akademikerne og Legeforeningen sendt et løsningsforslag til Spekter. - Svaret fra Spekter er ikke i tråd med signalene vi har fått fra helseforetakene, sier president Marit Hermansen.
16. november 2017

Kan reservere seg mot Legelisten.no

Datatilsynet slår fast at helsepersonell kan reservere seg mot å bli vurdert på Legelisten.no. - Viktig avgjørelse for fastlegene, sier Tom Ole Øren, leder i Allmennlegeforeningen.
13. november 2017

Internasjonal pris til pasientsikkerhetsprogrammet

Det nasjonale pasientsikkerhetsprogrammet "I trygge hender 24-7" mottok 8. november hedersprisen for kvalitet, sikkerhet og pasientsentrert omsorg på Verdens sykehuskongress (IHF) i Taiwan.
06. november 2017

Seier i Arbeidsretten

Akademikerne helse vant frem i arbeidsrettssaken mot Spekter. - Dette er en seier for et forsvarlig arbeidsliv, sier president Marit Hermansen.
03. november 2017

Reagerer på Arbeidsdepartementets innblanding

Akademikerne mener måten departementet har opptrådd på i forbindelse med arbeidsrettssaken er uheldig. Akademikerne ber nå om en klargjøring.
26. oktober 2017

Oppfordret til tverrpolitisk dugnad

Legeforeningen sendte et tydelig signal til Stortingets helse- og omsorgskomité under høringen om neste års statsbudsjett: Partiene må finne sammen og forplikte seg til å løfte helsetjenesten ytterligere.
23. oktober 2017

Forhandlingsoppstart med KS

Denne høsten reforhandles både rammeavtalen for fastlegeordningen og særavtalen for legetjenesten i kommunene.
20. oktober 2017

Hvert barn er en mulighet

Legeforeningen støtter årets TV-aksjon som går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt.
12. oktober 2017

Stramt helsebudsjett

- Budsjettet er likevel et utgangspunkt for en tydelig prioritering av helse. Nå må politikerne forplikte seg til å følge opp. Pasientene skal fortsatt møte en helsetjeneste i verdensklasse, sier president Marit Hermansen.

Side 2 av 11