Norden er tema på eHelse 2018

18. og 19. april er det duket for årets eHelse-konferanse – en viktig møteplass for fagfolk innen helse og IT.
E-helsekonferansen
Foto: Den norske dataforening

Årets hovedtema er situasjonen i Norden, med plenumssesjon hele første konferansedag. Lær om likheter og ulikheter mellom de nordiske helsevesen og IT-situasjonen. Vi ser på nasjonale utfordringer, satsinger og regionale løsninger, og håndtering av legemiddellister og e-resept.

Temaene på dag 2 vil være:

• Fremtidens digitale helsevesen
  • Digitalt involverte pasienter og pårørende
  • Klinikerne tar tilbake kontrollen over EPJ – involvering av helsepersonell
  • Kan personvern være en trussel mot pasientsikkerheten?

På eHelse 2018 vil helsepersonell, teknologer, IT-utviklere, ledere, beslutningstakere og politikere møtes for å dele erfaringer, drøfte ideer, strategier og løsninger for utviklingen av IT i helsetjenesten. Legeforeningen er medarrangør av konferansen, som arrangeres for sjette gang.

eHelse2018 er godkjent med 14 valgfrie kurspoeng til videre- og etterutdanningen i allmennmedisin, og for alle spesialiteter med 14 timer som valgfritt kurs for leger i spesialisering og spesialistenes etterutdanning.

Konferansen finner sted på Radisson Blu Scandinavia, Holbergsgt. 30, Oslo. For program og påmelding, se hjemmesiden til eHelse 2018.