26. november 2019

FORHANDLINGSOPPSTART: Særavtalen for leger i kommunehelsetjenesten

Legeforeningen og KS startet mandag 25. november forhandlingene om særavtalen for leger i kommunehelsetjenesten (SFS 2305).
22. november 2019

Ny Nasjonal helse- og sykehusplan

Som en pådriver for nasjonal helse- og sykehusplan, støtter Legeforeningen at det kommer nye planer hvert fjerde år. – Vi har hele tiden ment at nasjonal helse- og sykehusplan også må være en investeringsplan. Planen må ikke bli et redskap for innsparinger, advarer president Marit Hermansen.
19. november 2019

Gunstigere rente i Legeforeningens lånefond

Nå får du enda bedre lånerente på både nye og eksisterende lån i lånefondet for privat legepraksis.
18. november 2019

Tid for Hjerneuken 2010

Hjerneuken går av stabelen denne uken. Formålet er å spre informasjon om hjernehelse og hjernesykdommer.
14. november 2019

Diskuterte leger og digitalisering under EHiN 2019

Legers endrede rolle i en stadig mer digitalisert helsetjeneste, var et av flere temaer under årets EHiN-konferanse i Oslo Spektrum.
12. november 2019

Ferske OECD-tall om norsk helsevesen

Leder i Legeforeningens fagstyre, Cecilie Risøe, mener OECD-rapporten Health at a glance gir et godt utgangspunkt for videre forskning på norsk helsetjeneste.
08. november 2019

Medisinstudenter med deltidsjobb i sykehus sikret pensjon

Som følge av avgjørelsen i Rikslønnsnemda torsdag 7. november, får medisinstudenter som jobber i sykehus pensjonsrettigheter.
06. november 2019

Innspillsmøte i Kirkenes 15. november

Helse- og omsorgsdepartementet arrangerer innspillsmøte i forbindelse med handlingsplanen for allmennlegetjenesten.
05. november 2019

ALIS-avtaler for næringsdrivende leger

Legeforeningen oppfordrer kommuner til å søke på tilskuddsordningen som ble etablert i kjølvannet av forhandlingene om Normaltariffen. Fristen for å søke er 25. november.

Side 2 av 13