TV-aksjonen 2019: Nå er det hennes tur

TV-aksjonen går av stabelen søndag 20. oktober. Legeforeningen støtter årets aksjon som går til Care og deres arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder.
TV-aksjonen

CARE skal gi minst 400 000 kvinner mulighet til å starte egen bedrift, få egen inntekt, starte egne spare- og lånegrupper, og få en stemme i politikken og i lokalsamfunnet. TV-aksjonsmidlene går til CAREs arbeid i ni land: Niger, Mali, Den demokratiske republikken Kongo, Burundi, Rwanda, Myanmar, Afghanistan, Jordan og Palestina.

CARE er en global bistandsorganisasjon som jobber for å redde liv, bekjempe fattigdom og oppnå sosial rettferdighet.

Legeforeningen støtter årets TV-aksjon med 50 000 kroner.

Om TV-aksjonen:

TV-aksjonen er verdens største innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede kroner fordelt på befolkning. 7 000 frivillige over hele landet organiserer innsamlingen gjennom 500 kommune- og bydelskomiteer. TV-aksjonen har vært arrangert hvert år siden 1974 og har gitt livsviktig hjelp til millioner av mennesker.

Les mer om årets TV-aksjon