Allmennmedisinsk våruke er i gang

I år er det duket for valg av leder og nytt styre i både Allmennlegeforeningen og Norsk forening for allmennmedisin.
Moxy Oslo X
Våruka er i gang på Hellerudsletta utenfor Oslo. Foto: Moxy Oslo X

Fra mandag 6. mai til fredag 10. mai inntar allmennlegene hotellet Moxy Oslo X på Hellerudsletta utenfor Oslo for sin årlige allmennmedisinske våruke. Våruka er en faglig og sosial arena, iblandet en god dose politisk debatt.

Anne Hafstad fra Dagens Medisin er ordstyrer når fastlegeordningen skal debatteres tirsdag 7. mai. Våruka har fått besøk av Sveinung Stensland (Høyre), Carl-Erik Grimstad (Venstre), Ingvild Kjerkol (Arbeiderpartiet) og Kjersti Toppe (Senterpartiet). I panelet sitter i tillegg president Marit Hermansen og Tom Ole Øren, leder i Allmennlegeforeningen.

I år er det klart for valg i Allmennlegeforeningen (Af) og Norsk forening for allmennmedisin (NFA). Ny leder og nytt styre skal velges i begge foreninger. Valget i Af finner sted onsdag 8. mai, og i NFA torsdag 9. mai.

Legeforeningen er på plass og vil følge både debattene og valgene tett. Vi dekker Våruka fortløpende på Facebook og Twitter.

For fullstendig program, besøk Vårukas hjemmeside.