Høring – Rapporter fra tre ekspertgrupper for prioriteringsmeldingen. Obs! Kort frist

Medisinsk fagavdeling

14. mars 2024

Høringsfrist 01.04.2024

Fristen er utløpt

Fristen er utløpt, men du kan fortsatt laste opp eller endre ditt høringssvar.

Legeforeningen har fra Helse- og omsorgsdepartementet mottatt høring av rapportene fra de tre ekspertgruppene som har vurdert ulike prioriteringsvurderinger.

Regjeringen skal legge frem en ny prioriteringsmelding i løpet av 2025. For å sikre et godt kunnskapsgrunnlag i arbeidet med den nye meldingen, nedsatte helse- og omsorgsministeren tre ekspertgrupper. Gruppene lanserte nylig hver sin rapport med anbefalinger til tiltak, som nå er sendt på høring.

Det er for tiden mange rapporter og meldinger som sendes til foreningsleddene på høring, og flere har dessverre kort høringsfrist. For å lette arbeidet for dere, har vi denne gangen valgt å lage et utkast til høringssvar som vi ber dere kommentere. Kommentarene og innspillene vil på vanlig måte bli presentert for sentralstyret, som skal diskutere et endelig høringssvar.

Dersom det virker relevant, bes det om at innspill på vårt utkast til høringssvar sendes til Legeforeningen innen 1. april 2024. Det bes om at innspillene lastes opp direkte på Legeforeningens nettsider. Legeforeningens politikk – Høringer

Det er laget høringsutkast til hver av de tre rapportene. Vi ber om at dere markerer hvilke av høringene/rapportene dere kommenterer.

Utkastet kan leses i vedlagt høringsbrev fra Legeforeningen.

Selve rapportene kan leses på regjeringens nettsider:

Saksbehandler

Bente Kristin Johansen | Medisinsk fagavdeling