UTSATT - Konferansen eHelse2020

13. og 14. mai arrangeres årets eHelse-konferanse – en viktig møteplass for fagfolk innen helse og IT.
Logo eHelse2020

Åpningsdagen av eHelse 2020 handler først om sekundærbruk av helsedata i de nordiske landene. Deretter er det to spor: Samhandling og informasjonsutveksling med pasienten i sentrum og Helseangst eller dataangst? Verdien av helsedata. Temaer er bl.a. pasientens legemiddelliste, e-konsultasjoner, sikkerhet og deling av data som vilkår for helsehjelp. Hvor trygt er det å dele helsedata i disruptive apper?

Dag 2 er det frem til lunsj to spor: De brukervennlige løsningene fra ulike perspektiver og Gir digitalisering bedre folkEhelse? Kan digitalisering gi mer helse til flere og for de som trenger det mest? Dagen avsluttes med plenumssesjon om én innbygger – én journal: hvordan skal vi nå målet og hva er de ulike veiene dit?

På eHelse 2020 vil helsepersonell, teknologer, IT-utviklere, ledere, beslutningstakere og politikere møtes for å dele erfaringer, drøfte ideer, strategier og løsninger for utviklingen av IT i helsetjenesten. Legeforeningen er medarrangør av konferansen, som arrangeres for åttende gang.

eHelse2020 er søkt godkjent med 15 valgfrie kurspoeng til videre- og etterutdanningen i allmennmedisin, og for alle spesialiteter med 15 timer som valgfritt kurs for leger i spesialisering og spesialistenes etterutdanning.

Konferansen finner sted i Vika kino ved Oslo konserthus (Ruseløkkveien 14). For program og påmelding